Винарна Алвеар – най-старата в Андалусия

от Админ
Винарна Алвеар - най-старата в Андалусия

История, традиция и иновация властват във фамилната винарна Алвеар, където осем поколения произвеждат уникалните вина на Монтила Морилес.

Андалусийското слънце препича безпощадно над Монтила Морилес в южна Кордоба, най-топлият и сух винен регион в Испания. Колкото и сурови да изглежда, когато бъдат комбинирани с местните почви и специалните характеристики на белия сорт Педро Хименес (съставляващо 95% от цялото грозде тук), тези климатични условия раждат уникални и ценени испански вина, почитани в Испания и много други краища на света. Каква е тайната съставка за успех? Познанието, културата и традициите във винопроизводство на този вековен регион, и отдадеността на онези, които пазят наследството му. В това отношение можем да погледнем винарна Алвеар – местна винарна, отворила тук през 1729 г.
Фернандо Алвеар, осмо поколение от фамилията, разказва:

Какви са най-важните фактори, които допринасят за вашите уникални и висококачествени вина, какво ги отличава от конкуренцията?
Вината на Алвеар олицетворяват плодовете на земята, традициите на виното и гроздето и постоянството на вековни техники. Точно това ни прави уникални.
Педро Алвеар е безспорния властелин на гроздовите сортове в Монтила. Други характеристики на Монтила са белите почви и екстремните лета, които са основни фактори за качеството на гроздето.
Монтила е град, в който хората са лично свързани с виното и гроздето, и това се предава от поколение на поколение.
Алвеар е доайенът на винарните в Монтила (и най-старата винарна в Андалусия). Води началото си от 1729г и има зад себе си почти 300 години традиция. Членовете на семейството, които работят в бизнеса (включително и аз) са осмо поколение, което управлява винарната. Една от нашите марки, Fino CB, е на повече от 200 години.

Какво е чувството да си част от осмо поколение династия и как комбинираш тази дългогодишна традиция с търговията в модерния свят?
Първото е огромно чувство за отговорност. Нормално е директорът или собственикът на винарната да се тревожи за следващата реколта или вината, които отлежават; но той никога няма да изпитва същата решимост да пази бизнеса така, както аз и всички мои предшественици преди мен.
Разбира се и аз се тревожа за бранда ни и печалбите, затова е важно да се грижим за клиентите, да правим печеливши продукти, които са харесвани, да имаме присъствие на пазара и в социалните мрежи и непрестанно да се вслушваме в клиентите, за да можем да се адаптираме към техните нужди. Фактът, че това е винарна на почти 300 години не означава, че братовчедка ми Мария Алвеар, 37-годишният ни маркетингов директор, не е в крак с модерните течения в рекламата и популяризирането.

Когато сте се посветили в производството на вековни продукти, има ли натиск да иновирате нови продуктови линии, за да продължите да отваряте нови пазари и бизнеси?
По мои опит е много по-трудно да се правят бързи промени в Алвеар, отколкото на други места. Преди години, когато започнах, видях голям проблем в това. Но по-късно, през кризата от 2007 г., беше чудесно да имаме тази естествена инерция и да сме запазили гамата от продукти, които винаги сме имали, тъй като историята показва, че тежките времена винаги водят до завръщане към традициите.
Въпреки трудностите, не сме в застой и не искаме да спираме. Просто ни трябва повече време, за да въвеждаме промените.

Какви иновации или нови продукти сте пуснали?
Когато поех управлението на винарната през 1998 г., с нашия енолог Бернардо Лучена, започнахме да правим неотлежали вина Педро Хименес по реколти. По-късно започнахме и с отлежали. Реколтата от 2011 г. получи 100 точки от Робърт Паркър. Бяхме истински пионери в това отношение.
Години по-късно пуснахме първото Педро Хименес резерва, реколта 1998 г., в дъбови бъчви. Започнахме да правим и други стилове вино, отлежаващо в дъб, с различна степен на опушеност.
Бяхме пионери и в производството на полусладките оцети Педро Хименес, които днес вече се правят и от много други.
И накрая, наскоро започнахме да предлагаме и „ограничени серии“, които са спасени от дълбините на избите ни, като Педро Хименес 1910 г., Пало Кордадо Абуело Диего и Фино дел Капатаз де ла Солера де ла Каса.

Как представяте вината си на външните пазари и кои са основните ви клиенти?
Вината ни за момента са основно за почитателите на външния пазар, освен при изолирани случай. Дори в Испания цялата категория от подсилени и сладки вина съставлява по-малко от 4% от общите продажби на вина, а извън Испания продажбите основно зависят от препоръките на експертите.
Преди няколко десетилетия, Великобритания представляваше двойно по-голям пазар от испанския, за вина от Херес и Монтила. Виното там се продаваше основно в магазини и клиентите бяха обикновени домакинства. Този тип консумация на практика е изчезнал днес, но се появи нов тип: млади, модерни и изискани, свързвани с идеята на „тапас бара“, която е толкова популярна сега по света. И макар все още да сме далеч от предишните числа, тази група нараства бързо и дава на индустрията едно ново вълнение.
Великобритания е добър пример за това какво трябва да се случи в Испания, където все още е налице традиционната консумация, но тя намалява година след година. Трябва да отбележим обаче, че новия и модерен тип консумация на вино започва да се забелязва и тук, и това според нас трябва да бъде окуражавано и на други пазари, които са без предишен опит с тези вина.
Основните ни пазари в момента са САЩ и Канада, където традиционната консумация все още процъфтява – особено в Нова Англия и Онтарио.

Кога започнахте да изнасяте вината си?
Започнахме да изнасяме за Англия в началото на 19-и век, благодарение на английския клон от фамилията ни. Първият директор по износа е Сабина де Алвеар, жена изпреварила времето си. Архивът на винарната съдържа повечето от записките от първата половина на 19-и век, където се виждат доказателства за множество успешни сделки и постоянни търговски взаимоотношения.
Най-изнасяното ни вино за цялата ни история е Педро Хименес Солера 1927, някога основно за винарната.

Има ли определен стил вино, който е най-популярен?
Сладките вина Педро Хименес на Алвеар се радват на успех извън Испания, както от експерти, така и от клиенти, заради което вероятно са най-популярните. Има и все по-голям интерес към сухите ни вина.

Откриват ли се нови пазари за износ?
Азиатските пазари стават все по-важни, макар всеки от тях да си има своите предпочитания. Китай и Тайван предпочитат сладките стилове, докато Япония търси по-сухи вина.

Какви са предизвикателствата в продажбата на тези вина извън Испания?
Смятаме, че тези вина се радват на успех заради признанието, което получават от професионалистите в индустрията и експертите. Предизвикателството е да достигнем до всички клиенти и да направим както сладкото, така и сухото Педро Хименес част от техните винени листи.

Вижте още

You cannot copy content of this page