Маргарет Eнрикес, която от 1 януари 2018 г. е назначена за президент на Estates & Wines в луксозната компания LVMH, от 9 години е настоящ президент и главен изпълнителен директор на Champagne House Krug. Родена във Венецуела, тя учи инженерство в Харвард, към коeто се завръща през 1995 г., за програма по напреднал мениджмънт , с което проправя пътя за успешната си кариера на корпоративен изпълнителен директор. Благодарение на способността си да управлява големи фирми при финансови проблеми и трудни обстоятелства, Енрикес прекарва повече от две десетилетия, като президент на многонационални компании в Централна и Южна Америка. Нейните постижения включват поста й като президент на Seagram във Венецуела, а в Мексико – с Nabisco, което по онова време губи $ 24 млн. годишно, но под нейно ръководство се завръща към рентабилността. След това е помолена да ръководи Bodegas Chandon Аржентина през 2001 г. Впоследствие Енрикес е буквално преследвана от Moët-Hennessy, за да застане начело на House of Krug.
Как беше детството ти във Венецуела?
„Като малка бях много целеустремена. Винаги съм била изпълнена с ентусиазъм и влагах много любов във всичко, което правех, точно както и днес.“
Повлияли ли са образованието и миналото ти на работата?
„Образованието ми е много общо във всеки смисъл. Родителите ми винаги са били много социални и глобални хора. Три религии и много националности съжителстваха в семейството ми без проблеми. Всички бяха щедри и се отнасяха с уважение, както се опитвам да бъда винаги и аз.“ Така, че да, всичко това е повлияло на стила ми на управление.“
Какъв е стилът ти?
„Аз съм системен инженер. Започвам и продължавам да се фокусирам върху създаването на силна и добра енергия около всеки мой проект.
Управлявам по същия начин, по който бих искала и мен да ме управляват. Близка съм с хората. Не вярвам в йерархията… Опитвам се да накарам екипите да приемат моите проекти за собствени, винаги слушам другите и се съобразявам с мнението им. Обичам да споделям идеите си, за да се уверявам, че накрая цялата организация вярва в тях и заедно градим за успеха им. Никога не мисля или говоря за себе си, а винаги говоря и мисля за нас.“
Опиши пътя на кариерата си преди Krug.
„След като завърших университета, започнах кариерата си във Венецуела. Тогава през 1986 г. преминах в маркетинга. През 1989 г. станах генерален мениджър на компания за алкохолни напитки, произвеждаща предимно ром. През 1991 г. бях назначена за президент на Seagram за Венецуела. През 1995 г. влязох в Харвард за програма по напреднал мениджмънт и след това се преместих в Мексико, като президент на компанията за бисквити Nabisco и успешно обърнах нещата за тях.“
Как се забърка с виното?
„Отделих година, за да се грижа за семейството си, накрая постъпих в LVMH и отидох в Аржентина, като президент на всички клонове на Moët Hennessy в Аржентина. Успешно преминахме през финансовата криза и тогава през 2008 г. ме поканиха да ръководя Krug.”
Когато търсиш нови хора за работа в Krug, какво търсиш в тях?
„Технически и личностни умения. Искаме хора, които да споделят любовта и страстта ни към съвършенство, да са щедри, да споделят с другите и да обичат да работят в екип. Харесваме целеустремените и независими хора. Малки сме и имаме нужда от хора, които да се справят и да се чувстват отговорни за това, което вършат.“
Трябваше да вдигнете на крака голяма марка шампанско. Когато пристигна в Krug, какво смятахте, че трябва да се направи?
„Нещата в Krug тогава не вървяха и финансовите резултати през 2008 и 2009 г. бяха повече от лоши. Осъзнах, че съм в една много луксозна къща и всичко, произлизащо от това, нямаше нищо общо с масовия пазар, в който имах опит.
През първата година чувствах, че не успявам да разбера правилния подход, за да „пренаредя къщата“. Провалите те учат, че си жив и ти показват какво не трябва да правиш. Върнахме се към корените си и днес знаем защо ни има и къде искаме да стигнем.“
Успяхте ли?
„Напълно променихме начина, по който мислим за себе си, открихме предимствата на дигиталния маркетинг и въведохме технологията, социалните мрежи и музиката, като части от модерната комуникация. Днес Krug е както престижна, така и модерна компания, и резултатите са фантастични.
Макар LVMH да не пуска отчет за всеки от 70-те си бизнеса, според статистиките, продажбите на шампанско на компанията падат до 57.6 милиона през 2008 г., а през 2016 г. вече са 63.2 милиона.
Мога с радост да кажа, че Krug е дом, където всичко се е променило и в същото време всичко си е същото.“